Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Elektronik Belge Yönetim Sistemine Geçiş Yaptı

Teknoloji çağının bir gereği olarak çıkarılan 5070 sayılı “Elektronik İmza Kanunu” çerçevesinde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan 
“Elektronik Belge Yönetim Sistemi” ıslak imzayla hazırlanan resmi evrakların elektronik ortamda oluşturulmasını sağlayan bir sistemdir. Sistem 2 Ocak 2013 tarihinden itibaren Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda Bakanlığımız merkezinde aktif bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır.
 
Elektronik Belge Yönetim Sistemi, içinde geçen kelimelerin baş harflerinden oluşan bir kısaltmayla anılmaktadır. Yani kısaca EBYS denilen bu sistem sayesinde evrak işlemleri tek bir merkezde toplanmaktadır. Böylece evrak akışında oluşan yığılmaların ve yavaşlamaların belirtilen sistemle birlikte azaltılması hedeflenmiştir.EBYS üzerinden evrak hazırlarken gereken elektronik imzalar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve TÜBİTAK işbirliğiyle kullanıma hazırlanmaktadır.
 
Ülkemizde e-uygulamaların gittikçe yaygınlaşmasıyla birlikte teknolojik atılımların artması kaçınılmaz bir gerçektir. Bu çerçevede yapılan uygulamalar sayesinde mevcut iş yükünün azalmasının yanında zamandan ve kâğıt kullanımından da büyük bir tasarruf sağlanacağı ön görülmektedir.

 


Sonraki Sayfa: Sosyal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS) eTR Ödülü'nün Sahibi

Önceki Sayfa : Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Personel Yönetim Sistemi (PYS) Kullanımına Geçti